Kamenné kruhy na Marsu?

Podivný objekt fotografoval rover "Curiosity"

Obr.1 Tento kruh připomíná spíše ohniště

Druhý kruh zachytil objektiv kamery roveru NASA "Curiosity" (Mars Science Laboratory Curiosity). První z nich našel na snímku v loňském roce virtuální archeolog, vystupující pod nickem Streetcap 1. Našel je mezi snímky z Marsu, které jsou umístěny na webových stránkách NASA.

Obr.2 Kruh objevený virtuálním archeologem Streetcap 1.

Druhý kruh našel jeho kolega, který se nazývá SecureTeam 10. Je zřejmé, že jde o jiný kruh.

Obr.3 Tento kruh našel SecureTeam 10.

Streetcap 1 se domnívá, že "jeho" kruh je umělý, tedy, že někdo z nějakého důvodu sestavil kameny. Jako důkaz ukazuje na kámen v popředí. Je si jistý, že se odvalil.

Kruhy, zachycené objektivem "Curiosity" jsou malé - ne více než 2 metry v průměru. Jejich původ je však opravdu záhadný. Je nepravděpodobné, že by marťanská příroda mohla něco takového vytvořit? Navíc ještě dvakrát? Ale i umělý původ kruhu postrádá důkazy.

Podle jedné z nejspolehlivějších hypotéz byl kruh jednou lávovou bublinou. Vrchol se rozpadl, a zůstalo ohraničení. A vznikla iluze, že kruh je složen z jednotlivých kamenů.

Na Marsu byly už nalezeny kamenné kruhy, ale mnohem většího průměru. Byly vyfotografovány v roce 2012 automatickou stanicí Mars Reconnaissance Orbiter.

Snímky byly pořízeny pomocí kamery High Resolution Imaging Science Experiment (HiRISE). Je zřejmé, že nešlo o krátery - na povrchu zůstaly vypoukliny. Zdá se, že tyto objekty se objevily také jako důsledek vulkanické aktivity - nejprve to byly nafouknuté bubliny, ty zmrzly a nakonec se zhroutily a vytvořily na povrchu prstencové struktury.

Obr.4 Tyto kruhy jsou vyfotografovány z oběžné dráhy

Nicméně, tuto verzi komplikuje mnohoúhelník, který kruh obklopuje. Ufologům dává právo tvrdit, že tyto objekty jsou vyrobeny člověkem - byly postaveny starými marťanskými kočovníky. Byly používány jako ohrady pro dobytek.

NASA dosud nevysvětlila povahu prstencových objektů.

Líbil se vám článek a celý web? Podpořte, prosím, badatele, autory a překladatele jakoukoli částkou na účet: SBERBANK, č. ú. 4211013926/6800, variabilní symbol článku je 190